Leta i den här bloggen

måndag 10 januari 2011

Vardagen

Åter till vardagen - jobb, träning, vettiga matvanor. Det känns skönt. Har redan haft en vit vecka, ingen alkohol alls detta år ännu. Godis har det blivit en del, men i måttliga mängder. Ska se om jag klarar en vit vecka i det avseendet också snart. En sak i taget! I slutet av månaden ska vi till Finland med jobbet, då får det bli lite vin och god mat.

När det gäller träningen är målet att med lätthet klara ett medelpass. Det är lite väl hårt för mina knän och vissa muskler än så länge, även om konditionen vanligen räcke till. Jag kör baspass så länge, medel kan komma om några månader.

I morgon ska jag köpa träningskort på Friskis & Svettis i Stockholm. Jag har redan i Karlstad, men är hemma för sällan för att det ska bli tillräckligt ofta. Dessutom är det lite segt att köra 5-6 mil för att träna. Bättre att kunna ta T-banan eller gå - jag har tre Friskisgym inom gångavstånd i Sthlm. Plus att jag ofta har mer tid i Sthlm, där det inte finns ett stort hus, barn, gubbar, hundar etc att ordna med, bara en liten lägenhet där jag ensam håller ordning och reda!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar